5 exercitii de mindfulness la locul de munca

Nu este un secret faptul ca ne dedicam o treime din viata noastra lucrului ; Sau cu alte cuvinte, lucram la jumatate din timpul in care suntem treji.

Si se stie ca atentia ne imbunatateste starea de bine . Asta spun numeroase studii stiintifice si cei care il practica. Inceperea in meditatie poate fi, de asemenea, foarte benefica.

Acum, putem integra practica de mindfulness sau mindfulness la locul de munca? In mijlocul unei zile de lucru pline de e-mailuri, apeluri si intalniri, poate parea imposibil sa aplici principiile mindfulness. Dar, din fericire, nu este.

Aceste exercitii practice te vor ajuta sa te reconectezi cu tine si chiar sa iti cresti productivitatea!

Modalitati practice de a aplica mindfulness la locul de munca

Fii prezent

Mindfulness inseamna mai degraba sa traiesti mindfulness decat sa gandesti, sa actionezi si sa te simti cu pilotul automat. Cand sunteti prezent la locul de munca, sunteti constienti de ambele aspecte ale experientei – ceea ce se intampla in interiorul si in afara dvs.

Inainte de a incepe ziua, luati o decizie ferma sa fiti prezenti cat puteti.

Acordati atentie deplina activitatilor banale precum spalarea mainilor, mersul pe jos, deschiderea unei usi sau respiratia.

Daca lucrati cu un computer, cultivati obiceiul bun de a privi pe fereastra de mai multe ori pe zi. Profita de acest moment pentru a te conecta cu corpul tau.

Multitasking – sau multi-tasking in engleza – este de fapt o alternativa rapida intre sarcini, mai degraba decat procesarea simultana. Spre deosebire de ceea ce cred unii, multitasking-ul este inamicul productivitatii si sanatatii noastre.

Cateva sfaturi:

Grupa sarcini in categorii – sau grupuri de sarcini. De exemplu, verificati si raspundeti la e-mailuri doar de doua ori pe zi.

O modalitate buna de a aplica mindfulness la locul de munca este sa dedici un spatiu intre teme si teme. Puteti sa respirati in mod constient, sa va intindeti corpul sau sa priviti in jur fara a judeca.

Eliminati toate distragerile pe care le puteti. Pune ordine, simplifica procesele, tace-ti mobilul, curata-ti masa de lucru.

Folositi mementouri

Cuvantul „minte” inseamna amintirea. Oricine citeste sau practica mindfulness isi recunoaste beneficiile. Cu toate acestea, multi uita sa o faca!

Un studiu realizat de Universitatea Harvard a dezvaluit ca 47% din ziua unei persoane obisnuite inverseaza gandurile sau actiunile automate. El a mai spus ca acest comportament poate avea un impact negativ asupra starii noastre de bine.

Daca traiesti pe un pilot automat, inseamna ca nu esti pe deplin constient de oportunitatile si optiunile din jurul tau.

Idei de amintire:

Invitati atentia in calendarul dvs. – aveti o intalnire cu dvs.

Asociati anumite activitati cu atentie – mancare, intalniri sau diferenta dintre doua sarcini.

Daca colegii iti permit, activeaza un clopotel pe mobil de mai multe ori pe zi. Cand suna, inspirati constient. Pentru aceasta, recomand aplicatia MindBell, disponibila pe Android si iPhone .

Reduceti viteza pentru a merge mai repede

Incetinirea si a fi mai constient s-a dovedit ca va ajuta sa fiti mai eficient, rezistent, sanatos si fericit la locul de munca.

Imagineaza-ti pe cineva care te roaga sa incetezi sa dormi o saptamana. Dormitul se odihneste – iar odihna nu functioneaza. Incercati doar sa lucrati unde sa dormiti.

Veti vedea ca eficienta dvs. este redusa la zero, mai bine nu incercati!

Simtiti-va recunoscator

Practicarea activa a recunostintei te face sa te simti mai bine si are un impact pozitiv asupra creativitatii, sanatatii tale, relatiilor cu colegii si calitatii muncii tale.

Daca va simtiti apatic intr-o meserie care nu va place, primul pas este sa practicati recunostinta. Ce este bine cu munca ta? Poate ai un salariu bun? Poate ca nu iti place seful tau, dar este posibil sa ai o relatie buna cu restul echipei.

Dupa ce practici recunostinta, poti evalua daca merita sa continui sau daca iti este mai convenabil sa schimbi roluri sau companii.

Sa fii constient de ceea ce merge bine la locul de munca te ajuta sa-ti imbunatatesti rezistenta – capacitatea de a depasi situatiile dificile. De asemenea, companiile angajeaza persoane pozitive. Exersati recunostinta pentru a neutraliza tendinta creierului de a se concentra pe negativ.

Aceasta este o arma puternica de atentie la locul de munca.

Cultiva smerenia

Oamenii umili sunt siguri de sine si nu simt nevoia sa isi vanda continuu realizarile.

Smerenia este atractiva. Nimeni nu vrea sa fie inconjurat de oameni mandri. Cei mai multi dintre noi preferam compania celor care stiu sa asculte. Este mai recunoscator decat sa fie in compania cuiva care vorbeste despre exploatarile sale tot timpul.

Smerenia este uneori confundata cu blandetea sau timiditatea, dar nu sunt aceleasi. Smerenia nu inseamna sa te vezi inferior; in schimb, inseamna sa fii constient de ceea ce te face egal cu ceilalti.

Acceptati ceea ce nu puteti schimba

A fi prezent implica acceptarea momentului prezent asa cum este. Si implica de asemenea sa te accepti, exact asa cum esti acum – sa nu fii confundat cu resemnarea, ceea ce implica dorinta pentru o situatie diferita.

Acceptati tot ce nu puteti schimba. Acceptati anumite comportamente sau caracteristici care va enerveaza de la seful sau de la cineva din echipa. Acceptati birocratiile sau procesele inutile ale companiei sau departamentului dumneavoastra. Cu toate acestea, lupta-te pentru a schimba ceea ce este in mainile tale.

Acceptarea a ceea ce nu poti schimba la locul de munca te va ajuta sa ai mai putine dureri de cap. Dar acceptarea personala este si mai puternica. Acceptarea de sine inseamna sa va imbratisati toate fatetele, inclusiv ceea ce nu va place la voi.

Concluzie:

Integrarea atentiei la locul de munca este benefica si posibila. Daca aveti motivatia sa o faceti, va recomand sa incepeti cu tehnica care va este cea mai usoara si sa analizati rezultatele.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *